zondag 20 mei 2012

optiek mayk van beek Heideloop 2012

Vandaag onder en heerlijk warm zomer zonnetje de 5 Engelse Mijl van de heideloop gelopen.
Warm was het zeker vooral als de laatste 2 km in volle zon licht omhoog lopen, maar geen gezeur die hebben we in het begin ook lekker omlaag gelopen. Tja je moet ook de voordelen van het parcours bekijken.
We waren als STAP Brunssum weer goed vertegenwoordigd  op alle afstanden en dat maakt het achteraf extra gezellig om met de hele groep te klagen over het warme weer, we hebben lang op de zon moeten wachten maar vandaag heeft hij zich meteen van zijn goede kant laten zien, net zoals verschillende lopers/sters die onder deze omstandigheden toch een mooie tijd hebben gelopen.
















 De maand Mei is halverwegen en het aantal gelopen kilometers is weer gestaag op aan het lopen en komt vandaag uit op 132,47 Km. Mijn nieuw experiment met "the powerbreath"  loopt vanaf woensdag, ik had de Plus Ironman medium besteld,  hierbij moet je 30 keer inhaleren (2 keer per dag), de weerstand moet je zo afstellen dat je de laatste 5 ademhalingen met moeite doet. Ik ben met instelling 0 begonnen en zit nu op 1,5. Ik ga nu langzaam op naar instelling 2 en ik vermoed dat ik hierop wel een aantal dagen blijft hangen. Het resultaat zal over een aantal weken merkbaar moeten zijn, en dat geloof ik ook wel want met een instelling van 4 kan ik nu nog geen 4 ademhalingen volhouden. De longspieren en met namen de middenrif spier wordt zeker getraind. London 2012 zit er dit jaar niet in maar over 4 jaa heeft STAP misschien wel een atleet op de spelen staan.

Geen opmerkingen: